katt som biter på naglarna!

L

Lolou

Min kisse som är drygt 7 månader gammal har börjat bita på sina tånaglar. De börjar se smått trasiga ut, och jag är rädd att det ska leda till att han får infektioner om han fortsätter. Har ni varit med om liknande, och har ni några tips på hur jag kan få honom att sluta?
Jag funderade på om man kanske kunde pensla på nagellack som är för "stop biting" för oss människor! Men det kanske inte är någon bra idé, för starkt/farligt?

Han biter bara på tånaglarna. Jag klipper hans klor fram regelbundet då han är innekatt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 840
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 258
Senast: mmbot
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 719
Senast: Ekblomma
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp