Vira
Trådstartare
Min bror som passar våra katter upptäckte just att den 13-åriga hankatten är svullen på båda sidor av ansiktet, på kinderna och liksom under ögonen. Katten ömmar inte vad han märker, den har ätit och beter sig normalt i övrigt. Det är svårt att avgöra hur mycket svullet det är - min bror har bara vaga begrepp om hur katten ser ut i vanliga fall men reagerade på att den ser konstig ut. Jag har försökt titta via skype men har svårt att se något alls.
Veterinären har telefontid mellan klockan åtta och nio imorgon, journummer finns men jag tvekar eftersom det bara är för akuta fall, och kattens allmäntillstånd verkar ju vara opåverkat.
Någon som har sett något liknande och har någon aning om vad det kan vara? Vad skulle ni ha gjort om ni var i min sits? Jag har inte möjlighet att ta mig till katten förrän absolut tidigast imorgon bitti.
Veterinären har telefontid mellan klockan åtta och nio imorgon, journummer finns men jag tvekar eftersom det bara är för akuta fall, och kattens allmäntillstånd verkar ju vara opåverkat.
Någon som har sett något liknande och har någon aning om vad det kan vara? Vad skulle ni ha gjort om ni var i min sits? Jag har inte möjlighet att ta mig till katten förrän absolut tidigast imorgon bitti.