Katt och båt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Jangvik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 067
J

Jangvik

Hejsan på er kunniga kattmänniskor :)

Jag och min flickvän har ju tänkt att köpa en ragdoll. Har t.o.m en tingad till oss ;) Men vi funderar lite på att köpa en båt inom ett år eller två. Funkar detta med katten? Har ni några erfarenheter?

Min hund har ju vart med ute på havet en hel del i sin egna lilla flytväst och gungat och det har alltid gått perfekt men det är ju skillnad på hund och katt när det gäller vatten.

Så, erfarenheter och tankar någon?

Jag vet att en kompis till mig hade med sig katten på deras båt. Det gick bra, katten trivdes. Höll väl på att halka i någon gång men det var ingen fara (båten stod still).
Om man vänjer katten och när den är ung så tror jag att det kan gå bra. Lycka till!

Många har med sig katten på segelsemester. Bara man har flytväst och sele på kan jag inte tänka mig att det ska vara problem, sedan är det bara att hoppas att katten är av den stillsammare sorten, och inte blir sjösjuk heller.

När jag var mindre så hade vi alltid med katten på båten. Det var aldrig några problem, dock tror jag att det är viktigt att man vänjer dem med det när dom är små!

För övrigt så hade katten aldrig varken flytväst eller sele, och har aldrig ens varit nära att ramla i. Endast en gång har han gått upp på fel båt, men kom på det väldigt fort :D.

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
474
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 822
Senast: cirkus
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 508
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 349
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka