Katt+Mjölk = myt?

Lyrisk

Trådstartare
Ja, alltså, visst är det väl sant att dom tycker om mjölk,
men är det bra för dom?
Har för mig jag hört att dom kan bli dåliga i magen av det,
men jag är inte säker..

Help please :idea:

/LillaMilla, vars monster lapar glatt ur mjölkglasen

Sv: Katt+Mjölk = myt?

Många vuxna katter är laktosintoleranta, precis som andra vuxna djur. Om katter inte blir dålig i magen är det ingen fara att ge mjölk, men det finns ingen anledning att göra det.

Kan ju ge laktosfri mjölk åt kissen om du är orolig för dålig mage;) mina kissar dricker åxå d eftersom jag har laktos...

Ok! Tack så mkt!
Han dricker som sagt inte mkt, smakar bara väldigt gärna
om det finns inom räckhåll ;)

katter kan vara allergiska mot ett protein som finns i komjölk. har ingenting med laktos att göra.

Vervain skrev:
katter kan vara allergiska mot ett protein som finns i komjölk. har ingenting med laktos att göra.

Människor kan också vara mjölkproteinallergiska, men det är inte alls lika vanligt som att vara laktosintolerant. Att vara laktosintolerant i vuxen ålder är mer normalt än onormalt, både för djur och människor.

Min ena katt är komplett galen i mjölk, hon kan drick hur mycket som helst utan problem. Är precis som en drog för henne, är jag i köket och ryster mjölkpaketet så kommer hon på bredställ runt hörnet :D
Dock så försöker jag att inte ge henne mjölk så ofta och när hon får det är är det typ ett eller två snusdoslocks portioner.

Dom andra två kunde inte bry sig mindre, dom verkar inte alls gilla mjölk.

Mvh
Möller

Ja jag visste inte vad jag skulle skriva annars...funderade ett bra tag men hjärnan stog stilla som vanligt :D
För att förtydliga så häller jag mjölken på ovansidan av snusdoselocket, funkar inte på alla dosor men iaf dom jag har nu...Skruf stark portion :D

Mvh
Möller

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Krålus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 500
Senast: monster1
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama