Katt med hög feber

tictac

Trådstartare
Hej

Min katt ligger på djursjukhuset med hög feber, han var hängig i fredags kväll och vi åkte in med honom i söndags. De hittar inget - varken på blodprov eller röntgen och jag är rädd att vi måste ta bort honom nu för han var verkligen dålig igår. Han får antibiotika och febernedsättande men det har inte hjälpt, inatt har han fått cortison, men jag vet inte hur det gått, väntar på tel samtal från veterinären.

Min lilla katt - bara 3,5 år men har hela tiden varit lite klen, varit inne på djursjukhuset flera gånger men alltid blivit bra. Han har gått upp 0,5 kg i höst så jag trodde att han mådde bra men så bara helt plötsligt blev han sjuk igen.

Är det någon som har någon ide vad det kan vara eller varit med om en katt med hög feber men där inget syns på vanligt blodprov?

Sv: Katt med hög feber

Det finns massor av olika infektioner och andra sjukdomar som kan ge feber och dåligt allmäntillstånd.

Det kan vara som att leta efter en nål i en höstack att söka orsaken, men eftersom din katt nu är på ett djursjukhus så bör du kunna lita på att de gör vad som står i deras makt för att hjälpa din kisse.

Hoppas att allt ordnar sig för din lilla katt!

Sv: Katt med hög feber

Katten mår lite bättre nu, efter cortisonet så gick febern ner och han började äta. Vi besökte honom igår, då åt han lite torrfoder, en åt gången - men han åt i alla fall. Nu hoppas jag att det fortsätter åt rätt håll.

Han är på FIP-positiv så det kan vara det som spökar. De har tagit prov för att kolla om mängden virus ökat (eller vad man kollar), det kan vara det som spökar och allt man kan göra då är ju att behandla symptomen - frågan är bara hur länge man orkar, det är fjärde gången han är på djursjukhuset i år, två gånger pga salmonella och en gång oförklarligt matvägran, det är dock första gången han haft så här hög feber.

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Ela
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 128
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För en vecka sedan fick vi ett samtal. Min svärfar hade blivit plötsligt jättesjuk och blivit inkörd till sjukhuset. Vi satte oss i...
2
Svar
20
· Visningar
3 637
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 264
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka