Katt med diarré?

Aliide

Trådstartare
Jag tror min kattunge har diarré (bara han som går på lådan, om ingen annan av de stora gick den här gången då). Vet att han åt två möss igår som en stor katt släpade hit. Kan det vara därför? Två möss för en liten bebismage var kanske en aningens för mycket :crazy:

Sv: Katt med diarré?

Min Fia blev dålig i magen när hon åt näbbmöss. Trodde det stod i deras instruktionsbok att man inte äter näbbmöss, men tydligen inte och det slutade med lös mage varje gång. Envisa katt.
Var det pga mössen borde det gå över tills typ imorgon, annars är det nog nått annat. Håll koll så han dricker ordentligt nu bara så han inte torkar ut.

Sv: Katt med diarré?

Kattungemagar kan strejka för lite av varje så det kan mycket väl vara mössen. Ge honom skonkost (t.ex. lammfärs och morotspuré) tills han är bra i magen igen.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 895
Senast: Badger
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama