Katt med dålig mage

Sedna

Trådstartare
Vår kattgubbe på 11 år har blivit lös i magen. Vi vet inte riktigt hur länge det pågått eftersom han i vanliga fall gör sina behov utomhus och då har man ju ingen riktig koll på hur ofta och så. Nu har vi varit bortresta några dagar och katten har varit inne och då har vi uppmärksammat han går på lådan flera gånger mellan varje måltid och avföringen är lösare än normalt. Han är något mindre i hullet, dock inte mager, och visar inga andra tecken på att må dåligt. Han har ätit samma foder, royal canin, i ca 4-5 år och han är nyligen avmaskad. Har ni några tips eller idéer? Skulle ringa veterinären, men de har bara telefontid på morgonen så nu blir det till att vänta till på måndag.

Sv: Katt med dålig mage

Kan ju vara någon tillfällig obalans bara. Fasta honom i 24 timmar och ge lammfärs eller nötfärs med morotspuré i några dagar. Det brukar göra lösa magar bra. Blir han inte bättre på 3-4 dagars skonkost bör du kontakta veterinär.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 514
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 930
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
1 612
Senast: Dopy
·
Katthälsa Har en honkatt på ca 2 år som är hittekatt, levt som förvildad och livnärt sig på sopor. Hon kom till mig i juni då jag är jourhem, hade...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25