katt kräk

T

tistlan

imorse kräktes min katt för första gången.

Igår var det så fint väder så vi tog ut honom i trädgården där han fick gå runt hela dagen, och han älskade det :)
Jag har sett honom äta massvis med gräs från gräsmattan när han är ute.
Kan även tillägga att han fick en rå köttbit igår, han gnagde en stund på den men sen blev den ointressant.
Sen såg jag honom jaga och äta en stor fet äcklig fluga.

Så jag undrar, är det pga av gräset, köttbiten eller flugan, som han kräktes imorse?

Spyan var mestadels genomskinlig, och i mitten låg nån gråaktig gegga.
Jag antar att det var en hårboll, eftersom katten är grå i pälsen.
Men jag kan ju ha fel...

Jag är kanske lite hispig, men jag har aldrig haft katt innan honom, så jag vet inte riktigt vad som är normalt eller inte, när det gäller spyor.
Jag vill att min älskling ska må bra!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: katt kräk

Katter brukar äta gräs, rätt mycket också, och kräkas. Genomskinlig gegga med lite gräs och päls. Fullkomligt normalt såtillvida att katten itne visar andra tecken på sjukdom.

Sv: katt kräk

okej, då är det nog ingen fara.
Han beter sig normalt annars.

Han verkade dock lite chockad efter spyan. Han gick och nosade på stället där han spydde och tittade på mig, som om han frågade "vad hände?"

Liknande trådar

Katthälsa Jag har ångest, den där ångesten en oroad djurägare känner när en älskad familjemedlem är sjuk. Min katt började kräkas natt till...
Svar
16
· Visningar
2 014
Senast: Hobnob
·
Övr. Katt Jag börjar allvarligt lessna på siameshonan nu, TVÅ gånger de senaste veckorna har jag på morgonen sträckt mig och vridit huvudet för...
2
Svar
36
· Visningar
15 325
Senast: Magnus J
·
Övr. Katt Vår ena katt, en Helig Birma, har under hela sin levnadstid (3 år) kräkts ovanligt mycket. Hon har hela tiden fått Royal Canins mat...
Svar
7
· Visningar
18 951
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama