RubinNovak
Trådstartare
Jag är förbryllad.. Driver en efterlysnings/söksida för hundar så kikar runt lite bland alla möjliga annonser och efterlysningar. Idag stötte jag på en med följande text (kopierade bara den mest vesäntliga):
Katten har nu hittat en ny ägare. Förra ägaren tror att katten somnat in.
Får man verkligen göra såhär? Katten är ju ändå inlämnad på en veterinärstation för avlivning, har dom inga regler?
Jag hade blivit komplett GALEN om någon hade gjort så med min katt. Mest för att veterinären gått bakom ryggen på mig.
Christoffer lämnades ikväll in till en veterinär för att avlivas. Någon har bestämt att han inte längre ska få leva, aldrig mer få busa, aldrig mer få känna eller ge kärlek …
Just nu sitter han i en bur på kliniken och väntar på sin spruta, den sista spruta han någonsin kommer att få …
Christoffer förstår ingenting om varför han är där, gossen älskar livet och han älskar människor trots att han just blivit så brutalt sviken av den familj han trodde älskade honom.
Vi fick in en akut vädjan från klinikens veterinär som inte har hjärta att avliva honom. Vår vädjan går nu vidare till er …
Vill du ge Christoffer hans hopp tillbaka och visa honom att han visst har ett värde?
Katten har nu hittat en ny ägare. Förra ägaren tror att katten somnat in.
Får man verkligen göra såhär? Katten är ju ändå inlämnad på en veterinärstation för avlivning, har dom inga regler?
Jag hade blivit komplett GALEN om någon hade gjort så med min katt. Mest för att veterinären gått bakom ryggen på mig.