Katt i rabatt

Shaggy

Trådstartare
Jag har ett problem med en katt hemma. Den har fått för sig att en av mina rabatter är en bra toalett. Detta gör mig egentligen inget utan jag tycker det är bra att katten inte skiter i någon sandlåda eller liknande. Tyvärr ställer det dock till ett problem iom att när jag sätter ut småplantor så krafsar ju katten upp dom. När plantorna växt till sig så går det bra och katten får gärna skita där då, gratis gödsel :D.
Nu funderar jag på hur jag ska få katten att välja en annan toalett under ca 1 månad tills plantorna är så stora så den inte förstör dom. Jag tittade på sådant där "jaga bort katt" medel som säljs på plantskolor men det var verkligen horibelt dyrt. Är det någon som har något bra tips på en antikattbekämpning som inte skadar katten eller mina blommor och som inte jagar bort katten för gott?

Sv: Katt i rabatt

Vitpeppar:)

Använder vi här iaf för att få bort hankatterna som strilar på dörrarna. Sedan när lukten är borta såkommer de :devil: tillbaka.

Så det kanske fungerar?

Tack för tipset. Det borde gå lika bra med svartpeppar vilket är det jag har hemma. Hur lång tid håller effekten i sig ungefär? Hur mycket behövs? Räcker det med lite här och var eller behöver man täcka marken?

Du behöver nog täcka marken. Men så fort det regnar så försvinner lukten. Mer vet jag inte:p

Brossan spraydae ättika när grannens katt var i han garage. Det höll dom borta ett bra tag.

Ättika funkar bra för att hålla katter borta, det stämmer bra! Men tyvärr inget man kan ha i rabatter, eftersom det effektivt tar död på all växtlighet. Vi brukar använda det på grusgångar för att få bort ogräs! ;)

Vart har du rabatten då? Har du den vid huset så kan du spraya husväggen lite. Är det en frilggande rabatt så kan du slå ner en stolpe och spraya på den.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 722
Senast: Lampan
·
Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: fiao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama