Shaggy
Trådstartare
Jag har ett problem med en katt hemma. Den har fått för sig att en av mina rabatter är en bra toalett. Detta gör mig egentligen inget utan jag tycker det är bra att katten inte skiter i någon sandlåda eller liknande. Tyvärr ställer det dock till ett problem iom att när jag sätter ut småplantor så krafsar ju katten upp dom. När plantorna växt till sig så går det bra och katten får gärna skita där då, gratis gödsel .
Nu funderar jag på hur jag ska få katten att välja en annan toalett under ca 1 månad tills plantorna är så stora så den inte förstör dom. Jag tittade på sådant där "jaga bort katt" medel som säljs på plantskolor men det var verkligen horibelt dyrt. Är det någon som har något bra tips på en antikattbekämpning som inte skadar katten eller mina blommor och som inte jagar bort katten för gott?
Nu funderar jag på hur jag ska få katten att välja en annan toalett under ca 1 månad tills plantorna är så stora så den inte förstör dom. Jag tittade på sådant där "jaga bort katt" medel som säljs på plantskolor men det var verkligen horibelt dyrt. Är det någon som har något bra tips på en antikattbekämpning som inte skadar katten eller mina blommor och som inte jagar bort katten för gott?