Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ingen anledning att Inte ha en katt försäkrad. Kostar bara några få kronor per år. Så har man råd att ge djuret veterinärvård när den är i behov av det.
Det är ett risktagande huruvida man försäkrar eller ej. För en del lönar det sig faktiskt att inte försäkra, men det är en annan diskussion.
Katter ska Inte hållas inlåsta i ett eget hus, det är sociala djur som vill ha mänsklig kontakt.
Lär dig att läsa innan du tjuter, de är inte inlåsta. De har ett eget hus som kan låsas står det. En stor skillnad.
Varför är dom inte kastrerade?
För att jag tar en kull då och då.
Jag skulle aldrig behandla något djur sådär.
Hur menar du att de skall behandlas då?
Enda anledningen som finns att inte försäkra är om man är så rik att man kan bekosta all veterinärvård själv.
Huvudet på spiken. Jag har råd.
Eller avlivar du djuret direkt den behöver veterinärvård?
Nej verkligen inte
Eller du kanske struntar i att söka veterinärvård?
Nej verkligen inte igen
Eller så fort summerna traskar iväg några tusenlappar, så får djuret somna in? Är djuren inte mer värda än då för dig?
Det beror på. Är det så att katten aldrig kommer kunna utföra sitt jobb mera så tar jag bort den. En duktig katt är guld värd[/B]
Varför förutsätts man vara en "dålig kattägare" så fort man inte har försäkrad, kasterad innekatt?
//Waern