Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och AKUT så menar jag fortfarande att hon har speciella kullar. så kan alla sluta skälla?:O
alltså, där jag bor, i IRLAND så kmr de inge snö. och har ni frågat om stallet är uppvärmt? eller om den får komma in?
så sluta dr asånna slutsatser när ni inte ens vet vad ni snackar om? de e väldigt otrevligt!
svar till ALLA:
Jag har ABSOLUT inte tänkt släppa ut kattungen, jag väntar tills den blir KATT. Och det finns två "typer" av katter; INNE och UTE katt. Och UTEKATT funkar bäst för min familj.
I mångt och mycket är ju våra tamkatter fortfarande något av djurvärdens negrer.
Skulle du hantera NÅGOT ANNAT djur på samma vis?!
Katter är ju katter och kan ju rimligen inte hanteras som hästar, hundar eller människor för den delen...
Våra hundarna kommer och går som de vill, de springer runt på gården...Ibland blir någon av dem överkörd, men det är ju sånt som händer!
De är inte försäkrade och kommer det några strykar hundar så skjuter vi dem!
En katt har andra behov än en hund vilken heller inte får ströva fritt hursom helst enligt lag. När jag haft hund så har jag inte funnit någon anledning att försäkra den.
En strykarhund får du inte avliva med mindre än att den stör dina hmfridsdjur. Gör den det så skjuter man av den och kontaktar sedan polisen dom får hämta den
Eller
Våra hästar får ströva på vår mark som de vill! De är inte försäkrade eller så, men om de betäcks och får föl så får de stå inne tills fölet kan följa stoet.
Visst händer det att tåget/lastbilarna dödar någon häst, men...då brukar vi utfodra hundarna med köttet så det gör inte så mycket!
Inte alla hästar är det mening med att hålla en försäkring på. Hästar skall hållas stängslade så de inte kommer in på annans ägor och förstör. Dock kan man utmärkt väl ha sin hage över vägen så länge man ordnar passage för bilister. Sklle hästen i det läget bli överkörd så finge inte hundarna få äta upp dem, det skulle jag göra själv.
/Swat