katt hane med diare

Rotterö

Trådstartare
Någon som har tipps på varför katten har diare.

Han ser just ut att må dåligt. Vi rakade katten nyligen. Hade då säkert 50 fästingar. Hade tovar i hela sin långa päls. Han är en röd vanlig bonnkatt .
Långhårig.,
Jag avmaske honom exakt för en vecka sedan. Men i lördags va han gör lös i magen.
Han bor i stallet
tipps på vad man kan mata en katt med diare

Sv: katt hane med diare

Det kan ju vara så att det är mask som orsakar diarrén så kuren kanske behövs upprepas så småningom. Jag brukar fasta katter med diarré i 12 timmar och sedan ge rå lammfärs med hemgjord morotspuré. Har alltid funkat här.

okej
jag får väl ge en kur till om en vecka. Då har det gått 14 dagar-
Jag kan ju inte se vad han stoppar i sig mer än kattmaten som jag ger. Han äter väl både det ena o andra ute.
Jag får ha koll

Tips - köp frontline och försök borsta varje dag så håller sig pälsen fin och han slipper fästingburna sjukdomar.
Hoppas han blir kry snart!

Han har frontline
Hans röda päls drar nog åt sig alla fästingar.
Nu är han rakad . alla tovor är borta,
Det satt så mycke fästingar i tovorna. o under tovorna. Men de är borta nu.
Nu har han bara diare.
Har avmaskat honom förra veckan. Får se om han blir bättre. Annars får jag ge en kur till.

Tips - köp frontline och försök borsta varje dag så håller sig pälsen fin och han slipper fästingburna sjukdomar.
Hoppas han blir kry snart!

Det är inte lätt att borstaa honom varje dag. Han vandrar över sitt stora distrikt som han har. Han är borta ett par dagar i bland. Så kommer han hem o äter . Då får man passa på.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 508
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 226
Senast: hoppsann
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 872
Senast: Stereo
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka