Katt fast i träd

F

Frida 78

Har ett stort problem...vår älskade lilla katt sitter 18 meter (!) upp i ett träd sen fyra dagar tillbaks och kan inte komma ner..Vi har verkligen försökt allt..locka med mat, försökt ta ner henne med en skylift, haft en "trädklättrare" där...men hon är rädd o klättrar bara högre upp hela tiden..Vi har försökt att vänta ut henne också, men hon rör sig inte ut fläcken.

Det är så jäkla frustrerande att inte kunna göra ngt!! Någon som varit med om liknande situation?? Vad gjprde ni?? Hur länge klarar sig egentligen en katt utan mat o vatten?

Tacksam för svar!
Från en förtvivlad matte

Sv: Katt fast i träd

Ring brandkåren..
De klarar sig ganska länge utan mat och vatten.
Men det e klart. Har hon suttit där i 4 dagar så hade jag nog velat hjälpa ner kisse liten.
Brandkåren kan ta ner henne åt er.
Fast.. det kanske är det ni har provat med skylift.. :crazy:
Vet inte hur ni kan göra annars..
Får fundera på det en stund..

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 500
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 287
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fråga om kollegors roller
  • Valet i USA
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar