kategori prisutdelning

S

speedygirl

Det är så att vi snart ska ha våran första klubbhoppning och vi brukar minst ha 3 stycken varje år. Och vi brukar alltid utse en klubbmästare för häst och en för ponny. Men hur ska vi göra med det nu när vi kommer att ha kategori indelning vad det gäller prisutdelningen. B & C ponny kommer att gå ihop och sen D-ponny för sig. Och vi kommer bara att kora en ponny till att bli klubbmästare.
Vilket poängsystem ska man ha?
Kan man gå efter fel och tiderna?

Hur har ni det på eran klubb?

Tävlingen är snart och vi måste ha svar på detta snart.

Vet en klubb som bara har en ponny men går direkt inte och frågar hur dom gör med sitt system.

Sv: kategori prisutdelning

i själva klubbmästerskapet kan ni väl "slå ihop" och då den som är snabbast och har minst fel vinner.

På våran klubb har vi en klubbmästare/kategori förutsatt att det minst är 3 starter i kategorin.

Vi slår ihop alla kategorier och utser en klubbmästare. Har fungerat bra hittills. :cool:

Men slår ni ihop till prisutdelningen eller kör ni med prisutdelning efter varje kategori och sen tar den snabbste tiden från alla ponny kategorier till att utse en klubbmästare. Är det mest rättvist??
Brukar va ett gäng ponny från olika kategorier som tävlar och då är det inte snällt med att lägga ihop alla till en och samma prisutdelningen.
Jag hoppas att ni förstår hur jag menar och kommer fram till något bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 022
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Andromedae
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka