C
cissiny
Både sambon och jag har ju tonvis med (köpta) CD-skivor. Jag har ju hyfsad katalogisering av mina bilder, skulle vilja ha nåt riktigt bra för låtar. Det borde finnas något bra program för att göra databas av alla låtar, där man kan få in en massa extrainfo (vems skiva, typ av musik, bpm, kommentarer etc). Visst man kan lägga in det i Excel t ex, men det är ett evighetsjobb... Jag har alltid älskat musik och sambon är ju musiker...
Det program jag använder för att skriva ut CD-etiketter (kürer, foto-CD mm) har nån inbyggd funktion som automatiskt kan läsa av vilka låtar som ligger på CD:n, artist mm. Har aldrig använt den men den finns där. Så det borde ju finnas nån katalogiseringsprogramvara som har den funktionen, bara att läsa av från skivan alltså. Det skulle förenkla en massa...
Har mappläsare och det är ju bra men det är ju inte riktigt vad vi behöver.
Så, kort sagt, min fråga är om nån känner till nån programvara som funkar så här? Läser in infon, gör databas, där man kan lägga in ett gäng extra info? Är ju beredd att betala för den men inte flera tusen helst...
Tack på förhand!
Mvh Cissi
Det program jag använder för att skriva ut CD-etiketter (kürer, foto-CD mm) har nån inbyggd funktion som automatiskt kan läsa av vilka låtar som ligger på CD:n, artist mm. Har aldrig använt den men den finns där. Så det borde ju finnas nån katalogiseringsprogramvara som har den funktionen, bara att läsa av från skivan alltså. Det skulle förenkla en massa...
Har mappläsare och det är ju bra men det är ju inte riktigt vad vi behöver.
Så, kort sagt, min fråga är om nån känner till nån programvara som funkar så här? Läser in infon, gör databas, där man kan lägga in ett gäng extra info? Är ju beredd att betala för den men inte flera tusen helst...
Tack på förhand!
Mvh Cissi