kastrering?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare shakespearesister
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 782
S

shakespearesister

Hej! är det någon som vet vad det kostar att kastrera en islandshingst? Ungefär när bör jag låta kastrera honom? ett års ålder eller senare?

Tacksam för svar...

Sv: kastrering?

man kan kastrera så fort båda kulorna ramlat ner. vi brukar kastrera vid 2 års åldern.

hur mkt. det kostar beror på vilken veterinär eller klinik du anlitar och med vilken metod hästen kastreras.

vi har valt att kastrera liggandes med operation på klinik, det kostar 2500 kr. min svägerska kastrerade hemma liggandes, det kostade 1500 kr. en annan bekant valde stående hemma och det kostade 2500 kr.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 228
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Amk
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 292
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden