Kastrering?

S

SirWillgott

Har tänkt kastrera min DSG hanne och undrar lite om hur det går till m.m.
Får hunden stanna kvar efter operationen eller kan den åka hem direkt (efter uppvakning självklart) ?
Hur mycket brukar en kastrering gå på med alla kostnader inräknade?
Brukar personlighets förändringen bli stor? (en utav de stora anledningarna till att jag velar..)

tack på förhand!

Sv: Kastrering?

Jag kan berätta vad jag vet iaf.

Det är lite olika från klinik till klinik hur de gör, vissa tar in hunden på morgonen, gör op och har kvar hunden i några timmar och man kan hämta lite senare.
Någon annan låter en hämta vovve så fort den går efter vakna upp sprutan (fina termer jag har. :D)

När jag var med och kastrerade svärmors hundar, fick vi hålla hunden när den fick sova sprutan, titta på under kastrationen och vara med när de vaknade upp och åka när det passade oss efter hunden vaknade.
Det var några år sedan, typ 3 ? Densamma kastrerade mina två bonnkatter, och den ena ville först inte vakna upp. :crazy:
Men som tur var piggnade han till efter en stund.
(händer att djur inte vaknar upp efter sövningen... )

Så jag rekomenderar dig att fråga vet stationen där du vill utföra ingreppet, hur just dom gör.

Kastrering hanhund kostar vad jag vet, från 2200 och uppåt.

Ang personligheten, det behöver inte alls bli en personlighets förändring. Men det vanligaste är väl att de lugnar ner sig litet.
En hanhund som redan är invand med parning och löplukt, kanske inte alls slutar att "yla "så fort en tik kommer förbi, då det är ett inlärt beteende.
Bästa enligt min erfarenhet om hunden inte ska gå i avel är att kastrera tidigt, så slipper man många hanhunds ideér och dess problem, då hunden blir "neutral".

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 521
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
834
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 979
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 452
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka