Kastrering?!

MiiaLi

Trådstartare
Jag undrar om det är nått speciellt med när man kan kastrera sin hanhund..är det nån gräns på hur gammal den måste vara, för ung eller gammal?:crazy:

Sv: Kastrering?!

Jag undrar om det är nått speciellt med när man kan kastrera sin hanhund..är det nån gräns på hur gammal den måste vara, för ung eller gammal?:crazy:

jag har inte heller kastrerat min än, men diskuterat med vet. hon rådde mig till att vänta tills ett års ålder då kulorna skulle ramlat ner och han var färdig med puberteten. men det gick och ta någon spruta som förhinrar att han får handhunds beteendet. vet inte så mycket men lite svar har du fått iaf:P..pris ligger för övrigt på c,a 3000 kronor=/

Den ska helst vara cirka ett år som sagt.det man ska tänka på är att ämnesomsättningen sjunker med upp till 30% så då är det mindre portioner som gäller.för mig kostade det 800 kr, men det normala är från 2000 kr och uppåt.

Ring din veterinär å fråga?
Kastrerade min Lapphund i våras. Han va då 2,5år. Året innan fick han hormonsprutor för att se om det skulle bli någon skillnad. nu finns det även nått hormonchip som håller i ca 6mån. sprutorna håller i 3-4mån. Sprutorna kostade ca 300-350.- när vi fick dom, har hört att chipet kostar ca 500.- Kastreringen kostade 2900.- men det va det billigaste stället jag hittade i närheten.

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 339
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning... 2
Svar
22
· Visningar
2 007
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Dressyrsnack nummer 18