Kastrering????????

C

Cernika

Nu har vi kastrerat våran kattmamma. Jag undrar om vi gjorde rätt.
Det har gått 10 dar och hon verkar lite knäpp tycker vi. Hon gnäller konstant och springer ut och in hela tiden. Vi får se om hon lugnar ner sig om en månad eller så. Annars vet jag inte vad vi skall göra. Detta är en katt som vi aldrig hörde ett ljud ifrån tidigare. Hon var den artigaste i familjen och hälsade alltid glatt när hon kom in genom dörren. Sen gnydde hon litegrann (naturligt) när hon skulle gå ut. Undrar om vi gjorde rätt?

Sv: Kastrering????????

Jag tycker att du ska gå tillbaka till din veterinär. hon kanske har svårt att kissa de kan bli så efter operation, tänkte efter som hon springer in å ut hela tiden.. om ni kan tempa katten oxå.

Har hon varit så under hela konvalecenstiden? I sådana fall kan det ju ha med smärta och obehag att göra.

I början fick hon självklart inte gå ut och då förstod vi ju att hon var irriterad och gnällde över det. Då tänkte vi inte heller på om hon gnällde mer än vad som kan anses normalt eftersom det kändes naturligt med en viss reaktion pga smärtan. Hon har låda också och det verkar vara blött i lådan i allafall. Hon sover i allafall lugnt när hon gör det, men när hon är vaken är hon gnällig och springer ut och in hela tiden.

För säkerhets skull tycker jag att ni ska gå på återbesök hos veterinären som utförde kastreringen. Då kan hon kontrollera så att allt läkt ihop som det ska. Katrering på honkatter är ändå ett ganska stort ingrepp.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 174
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka