Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har äntligen köpt min första raskatt, en helt ljuvlig skogistjej. Nu har jag en dum (?) fråga: hur gamla ska de egentligen vara innan man törs kastrera? Kan man göra det innan de blivit 1 år? Har hört att huvudet kan sluta växa om man kastrerar för tidigt, stämmer det?
Det var vad jag misstänkte. Ska prata med vår vet och höra om vi kan göra det under våren. Kattfröken är nu 8 månader och väger ca 4 kg, hon ser rejäl ut.
Tack för svar!
En till "dum" fråga: vilken invändning skulle vet kunna ha? Alltså varför vill en del vet vänta med kastrering?
Jag jobbade hos en vet "för hundra år sedan" och då väntade man tills katterna var 1 år (både hanar o honor), det verkade vara praxis då.
Tack för svar!
En till "dum" fråga: vilken invändning skulle vet kunna ha? Alltså varför vill en del vet vänta med kastrering?
Jag jobbade hos en vet "för hundra år sedan" och då väntade man tills katterna var 1 år (både hanar o honor), det verkade vara praxis då.
Idag finns det nog ingen som skulle säga nej om dom är 6mån.
Undantaget skulle väl vara om katten är sjuk, undernärd eller inte tål narkosen.
Jodå, det finns förvånande många som nekar friska katter på 6 månader. Av de mest märkliga skäl.
visa bilder på underverket