Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt råd - när hunden behöver det.
Jag förstår inte riktigt poängen med att kastera hunden om det inte finns ett behov av det. Mår hunden däremot dåligt av tex löptikar, stress och likande är det självklart att man gör det.
Mitt råd - när hunden behöver det.
Jag förstår inte riktigt poängen med att kastera hunden om det inte finns ett behov av det.
Inte så konstigt att veterinärer rekommenderar det, de tjänar pengar på det.Jag resonerar samma som dig men många veterinärer rekommenderar att kastrera en hane som inte ska avlas för hundens bästa. Mår hunden dåligt av löptikar och inte ska avlas på så är jag också för kastrering om det är för hundens bästa.
Men man ser på hunden. Han kan inte varva ner. Bara då han sover.
Inte så konstigt att veterinärer rekommenderar det, de tjänar pengar på det.
Sen är jag lite skeptisk till att kastrering skulle dämpa hans stress... den har väl inte kommit helt plötsligt?
kl
Har man inte tänkt avla osv så är ju en kastrerad hane guld värd! Så nu kan ni ju boka en tid hos vetten, ring och jämnför priser- hos vissa vetkliniker är det rätt dyrt.
Våran hane, behöver aldrig oroa mig för tikarna. Han går oftast lös, är precis "lika" före & efter i personlighet dock ngt lugnare tackolovI sverige börjar folk fatta fördelarna m kastreringen, utomlands är det ju mkt vanligare.
Det låter göttKänner en hund som var likadan, överallt och ingenstanns, bara galen hela tiden iprincip. Speciellt när det gällde att leka med andra hundar. Han blev kastrerad (dels för att han är lös mycket och finns många tikar i området som också är lösa mycket och dels för att han skulle lugna sig), han var 3 år när han kastrerades om jag inte minns helt fel. Vart en helt annan hund, nu kan han ta det lungt när som helst. Tidigare så sov han typ BARA i bilen.