Kastrerade hankatter

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Mimmi81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 366
M

Mimmi81

Funderar lite över "bullen" min kasterade hankatt har längst ner på magen, nästan in under bakbenen.
Har sett det på andra katter men jag tycker den är så stor o tydlig på Chewie, lite knölig när man tar på den liksom.
Han är på alla sätt pigg o frisk i övrigt, kasterades dock ganska tidigt efterssom han bor tillsammans med sin syster..
Nån som har ett bra svar på vad det är.
Chewie är 1 år gammal förresten.
Tack på förhand /Mimmi

Sv: Kastrerade hankatter

Ölmage?
Skämtåsido, det är nog mest lagrat fett. Kastrater brukar tillgodogöra sig maten bättre än fertila och brukar inte röra sig lika mycket heller, därav magen.
Min Yoga fick i samband med första dräktigheten en sån där hängmage, men bara ena sidan. Den gick aldirg tillbaka och ser ganska kul ut.

Då ska du se min hanne...där kan man snacka juver ;-))...springer han fort så fläppar magen än hit än dit i sidled...

Han har faktiskt från att ha varit ganska mager lagt på sig ordentligt, har fått börja med "light"torrfoder :smirk: svårt att hålla balansen dock, hans syster har en tendens att bli lite väl smal. Ska iaf flytta nu så nu ska bäbisarna bli utekatter!

Till saken, det känns inte som fett, liksom lite hårt o knöligt fast å andra sidan så kanske fettet beter sig annorlunda på olika ställen på kattkroppen?? :confused:
Tack för svaret iaf! om ngn annan har ngn aning får ni gärna skriva...
/Mimmi

Mynta2 skrev:
Då ska du se min hanne...där kan man snacka juver ;-))...springer han fort så fläppar magen än hit än dit i sidled...

Haha :) inte riktigt så med chewie men inte långt ifrån heller, förresten är den inte öm eller så, han älskar att bli kliad där (också, sjukligt kelig :love: )

Jaja, får väl förklara för honom att mamma äskar sitt lilla hängbuksvin oavsett :)

Från en sak till en annan... hur ser dina katter ut Mimmi81?

Chewie (eg chewbacca, jag är oskyldig, sambon krävde att få döpa dom :smirk: )
svart med pyttelite mörkt bruna ränder på övre delen av bakbenen (tigrering??) tre vita hår på bröstet :)
ganska stor, vägde 4kg när vi var hos vet. för ca 3 månader sen, fyller 1 i slutet på november, korthårig.
Chosan (jag vet... :smirk: ) Har halvlång, väldigt luddig päls, svartbrun och ser lite röd ut i starkt ljus. Hon är mycket mindre än chewie, vägde 2.5 hos vet. för ca 3 månader sen. Hon har enorm svans! ser lite ut som tudorkatten jämt, fast inte arg :) hon har även några vita hår i svansen. Dom är från samma kull. Chewie är lik sin mamma, pappan är det ingen som vet vem han är, bondisar.
På tråden överst i kattforumet kan man lägga in kattbilder, dom finns på bild där!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 863
Senast: Lisen82
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt... 11 12 13
Svar
246
· Visningar
27 956
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Stora shoppingtråden III