Kastrerad katt med svullen mage

Z

Zeita

Har för några dagar sedan kastrerat min honkatt och nu har hon fått som en "äggsvullnad" på magen. I början vad klumpen väldigt mjuk och igår blev den lite hårdare. Vad kan det bero på? Har hört att det kan vara sårvätska eller brock alt en helt normal reaktion som bara försvinner...

Sv: Kastrerad katt med svullen mage

Det vanligaste är att katterna får en svullnad kring op-såret när det håller på att läka, det är då bindväv som håller på att läka ihop såret och det kan kännas som en liten äggformad bulle.
Eftersom den är lite hårdare så skulle jag tro att det är så det är.

Sv: Kastrerad katt med svullen mage

Tack för ditt svar! Åkte till vet. senare samma dag och dom tömde ut henne på sårvätska. Är en sån hönsmamma att jag var tvungen att ha ett konkret svar...:)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
828
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 474
Senast: Hazel
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Sol
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 376
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9