Kastrerad honkatt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare mizzcat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 204
M

mizzcat

Vi kastrerade Myran som är ett år för snart en vecka sen, allting har sett jättefint ut hela tiden och hon har varit pigg och ätit och druckit bra sen första kvällen. Men nu har en svullnad kommit precis under stygnen, den är som lite avlång och mjuk. Den har blivit större sen igår, det ser nästan ut som en tumme som ligger under huden, den storleken.

Ska jag ringa jourhavanade vet. eller kan jag vänta till imorgon bitti när djursjukhuset öppnar? Hon verkar inte ha ont när man tar där men hon är lite dämpad.

Sv: Kastrerad honkatt

Du kan ju alltid ringa och fråga vad de tycker. Det låter som ett ödem tycker jag. Vätskefyllnad alltså. Om du märker att allmäntillståndet är påverkat skulle jag ringa, det kostar så lite att i alla fall fråga om DE tycker du ska vänta till i morgon.
Min katta blev skendräktig efter kastrationen, men hon fick mjölk i tuttarna och bäddade och hade sig, där såg man tydligt att det var tuttarna som var svullna.

Ring du och fråga, så du kan slappna av lite sen.

Min honkatt mådde jättebra de först dagarna efter operationen, men så fick hon en infektion och blev jättesjuk, höll på att förlora henne den natten :cry:
Vi ringde hem till våran veterinär klockan 10 på fredagskvällen och han sa att vi skulle komma hem till honom, där fick hon dropp och lite sprutor och efter ett par dagar så blev hon mycket bättre. Fast det behöver ju inte vara en infektion din katt håller på att få, håll koll på henne iaf!

Jag ringde jourhavande veterinär på söndag morgon och hon sa att jag skulle avvakta och ringa idag till djursjukhuset. Vi fick en akuttid 10:15. Det kommer var blandat med blod ur såret och det luktar illa.

Nu får ni hålla tummarna att det går bra!

Håller tummarna så hårt det går!!!! Du är väl där nu kan jag tänka. Hoppas det bara är en lättbehandlad infektion eller en liten böld.

Nu är vi hemma igen! Hon fick antibiotika i 7-10 dagar bara, skönt!

Det var en infektion, ev vävnadsreaktion vad nu det är?

Ingen aning om vad det är. Huvudsaken är att hon kommer bli bra!! Det låter ju som att det blivit nåt skit så det inte vill läka ihop, utan att det reagerar negativt, kant mot kant eller nåt sånt.... :confused:

Liten uppdatering från Myran!

Igår tog vi stygnen och tog av tratten, efter några dagar med medicin är hon mycket bättre! Hon busade hela dagen igår :D

muran.jpg

Den vita pricken på svanstippen har lossnat från hakan tror jag ;)

Liknande trådar

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 375
Senast: Messy
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 101
Senast: sandrafors
·
O
Katthälsa Hej! Jag har en 1-årig honkatt som kastrerades för ungefär en månad sedan. I tisdags när jag kom hem efter att ha varit borta i nästan...
Svar
2
· Visningar
2 651
Senast: Orbizon
·
Katthälsa Jag har en 13årig honkatt, bondkatt som inte har någon tidigare sjukdomshistoria. Hon är alltid pigg och glad, pratar hela tiden...
Svar
3
· Visningar
1 755
Senast: Ewa-Lena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025