Kastrerad han katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 745
I

Isidor

har en kastrerad han katt som snart blir 3 år. kastrerades när han va lite över 1 år, men han beter sig som en han katt går runt och jamar och vill para mina andra katter som är en kastrerad hane och en hane på ca 5 månader. han har nästan vart så hela tiden brukar en del va så eller är han kastrerad för sent? eller har vet glömt att ta bort en testikel ? Kan man känna om nån testikel är kvar ? eller finns det nån annan här somm vart ute för samma sak ?

Sv: Kastrerad han katt

De glömmer sällan någonting, det ska vara en väldans förvirrad vetrinär som glömmer att ta bort en av de två saker som ska tas bort ;)
Om det var några konstigheter så må ju veterinären sagt till vid kastreringtillfället, om ena kulan inte halkat ned eller så.

Annars kan jag säja att jag har två katter (än så länge :p ), båda hanar som är kastrerade.
Den äldsta är en väldigt dominant herre iallafall, gapig har han alltid vart men det minskades lite efter kastreringen, men han pratar a-l-l-t-i-d.
Den yngsta säjer inte mycket, har aldrig gjort. Han heter Pipen av den anledningen att han aldrig säjer ett Pip, och om han nån gång säjer ett Pip så blir det just ett Pip :smirk:
Han är helt könlös, känns det som ibland. Har inget intresse av reviret som Nisse hela tiden utökar härikring, han kan inte försvara sej (får stryk av grannens honkatt, en månad äldre än honom själv :o ) Tur att Nisse är här och har koll på hela området, annars hade hankatterna som finns här garanterat nitat honom dagligen.

... Vad jag skulle komma till är att det är individuellt hur dominant och muppig de är eller inte är oavsett kastrering, vissa är stenhård, andra inte. Och sluta prata gör de bevisligen inte (Som tur är, det är ju mysigt att prata med kissen :love: )
Det där med ridandet ifall det nu är så att han inte kastrerades ordentligt vilket jag tycker att du borde fått veta, kanske har något med dominans att göra.
Fast jag vet inte om katter rider som hund och häst kan göra.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 246
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: MajaKattis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025