Kastrera kissen eller inte?

A

_Anna___

Min katt oscar är nu 7 månader gammal, han är en innekatt och då undrar jag ifall han måste kastreras?. Kan han börja märka revir inomhus ifall jag inte kastrerar honom eller är de bara nått jag fått för mej? Fördelar/nackdelar med kastrering?

Sv: Kastrera kissen eller inte?

Du kan kastrera nu, eller vänta tills du tycker att han blir ett problem. Enda nackdelen med kastrering är att ämnesomsättningen minskar och man får hålla ett öga på vikten, men det överväger stort alla nackdelar för katten att gå fertil. Ingen katt borde behöva vara fertil annat en den korta period man använder vissa i planerad avel.

det jag tycker är värst med okastrerade hankatter är deras kiss luktar så fruktansvärt starkt. men det är ju individuellt hur mycket det luktar så vänta och se.

Jag har inte tänkt använda honom till avel, så jag kommer vänta ett tag och sedan kastrera honom. Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka