kastrera hankanin

A

anna_bpj

Hur gammal måste en han kanin vara för att man ska kunna kastrera den?

Sv: kastrera hankanin

Den kan kastreras i princip så fort kulorna trillat ner.
Men veterinären här råder att man väntar tills den är ca 6 månader.

Min var fem månader, men det är också en väldigt liten kanin. Och ja, i det här fallet spelar storleken roll. ;) Men som Ninni säger, så fort kulorna trillat ner. Sen kan man gärna vänta ett tag till, de tål narkosen bättre om de är lite större. Men alla veterinärer söver ju inte heller, en del kör bara lokalbedövning. :)

Men alla veterinärer söver ju inte heller, en del kör bara lokalbedövning. :)

Har du lust att utveckla det lite mer. Förstår inte hur det skulle gå till. Nån som får hålla fast kaninen med våld under operationen då?

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
562
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 451
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama