kastration av två katter

Mammadutt

Trådstartare
Hej, vad tror ni är det bäst att kastrera båda tjejerna samtidigt eller ta dom en och en? Tänkte för läkningens skull osv? Tänkte kastrera dom till hösten, dom går på piller just nu vill inte kastrera då det är såhär varmt och mysigt för bakterier.

Sv: kastration av två katter

Än så länge är det inga problem att kastrera, det är under rötmånaden det är som värst. Ring och fråga din veterinär om du funderar på det.
Jag tycker nog du kan kastrera båda samtidigt. Då är dom utslagna samtidigt och den friska kan inte vara för jobbig mot den nykastrerade. Men det blir ju dubbelt så mycket jobb för dig innan dom är helt klara i knoppen igen efter narkosen.

filiduttan skrev:
Hej, vad tror ni är det bäst att kastrera båda tjejerna samtidigt eller ta dom en och en? Tänkte för läkningens skull osv? Tänkte kastrera dom till hösten, dom går på piller just nu vill inte kastrera då det är såhär varmt och mysigt för bakterier.

En gång i tiden hade jag 5 honkatter o 2 hankatter, jag kastrerade alla honorna på en gång...det var inga problem..dom läker väl lika bra om det är en eller två.....stygnen tog vi efter 10-14 dar.

jag måste vänta till hösten då vi ska på semester osv nu över hela sommaren typ. så efter rötmånaden blir det. Men tar nog båda på en gång annars är ju risken att dom härjar upp såret.....

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 188
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Sassy
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka