kasterings kostad ??

H

Havregryn

Är de verkligen möjligt att de ska kosta 5008kr på klinik.. höll på att svimma när ja bokade tid och fick summan som ska betalas när jag hämtar hästen.

Skiljer de mkt mellan kliniker eller är 5 papp standad pris?

Sv: kasterings kostad ??

Det kan skilja en del, men det är nog ett rätt normalt pris för en sövd (liggande) kastration. En stående kastration brukar vara billigare.

Jag har ju en pytteliten häst....nästan så att han är en hund.

Han var billigare att kastrera än en stor häst som kostade 4000 på klinik. Jag betalade 2900 kr. Det är billigare för att kulorna är mindre....

Skoja, det är klart att det inte är billigare för att kulorna är mindre:p Det är billigare för att det är ett mindre ingrepp!

Låter helt sjukt! :eek: Jag betalade strax över 6000:- för kastrering av en KLAPPHINGST,alltså ett rätt så stort ingrepp... Detta gjordes på klinik.

4700 kostade det på ATG, normal liggande kastrering. Kollade en klinik till, de tog 4900. Skulle tro att de håller ungefär samma pris i samma område. Enligt DV skulle det kosta ungefär 1000-1500 mindre med stående hemma, men då blir det ju heelt andra infektionsrisker samt en bökigare eftervård.

Jag tyckte det var väl värt pengarna att få honom ren och ihopsydd snyggt och prydligt :bow:

Jag betalade 3000 kr inkl moms för en liggande/sövd kastration på klinik förra fredagen. Iom att min häst e vuxen ville jag inte göra det hemma.

Jag betalade 2600:- för normal liggande kastraktion hemma i maj-07! (Fast pris!) ;)
Stod inne ett dygn, och sedan ut i "ren" hage. Inga komplikationer!!!

Senast ändrad:

DEtta är liknande suma när min kompis kastrerade sin häst. Priset beror ju påde på storlek v häst och hur de gör det. dvs liggande eller stående. På klinik eller hemma. Så du kommer nog få väldigt många olika svar.

Betalade runt 2500-3000kr för min shettis för 1 år sedan. Liggande kastrering hemma.

Bokade tid idag på ATG klinik. 3586 kr för sövd kastrering. Helt okej tycker jag med tanke på att det är nästan samma pris som det kostar att göra en stående hemma.

Ni som gör liggande kastrering hemma - hur går det till? Det går väl inte att söva hemma?

Jo de söver men inte lika djupt. Snarare en mega dos av lugnande=) Dock lägger man bara de små hästarna! Sen får de lokalbedövning. Allt som allt tar det ca 1 h innan hästen är uppe på benen igen=) dock mycket slö!

betalade 4500kr för att kastrera min hund på klinik... Så tycker vel inte 500kr är dyrt för en stor häst=)

Hej!
Min distrikts vet var ut igår för vac av mitt 6 mån föl. Han kände efter testiklarna men kunde inte palpera dessa.. jag hade tänkt att kastrera till våren sövd på klinik men om min hingst är en "klapphingst" så innebär det antagligen ett större och dyrare ingrepp? En vanlig kastration på en närliggande klinik kostar ca 5000kr Blev på lite bättre humör när du skrev att en kastrering av klapphingst hade kostat 6000... ska ringa till kliniken på måndag och höra!:devil:

hej:) jag kastrerade min klapphingst för 2 år sedan på ATG och jag fick betala 10000kr:( de ni.... snacka om dyrt.. men jag fick som tur dela upp de på 3 ggr:)

Till oss har dom sagt 3000-3500 kr som pris för en kastrering. å de e samma pris om jag tar ut distriktaren å gör de elle romjag åker till klinik å gör de..

Jag betalade 3500 kr, stående på klinik, för två månader sen.

Liggande bör ju bli dyrare, så 5000 kan nog (tyvärr) vara rimligt

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka