Kasterera tik vilken ålder?

K

knasdonna

Jag har en tollartik på 6 mån som jag funderar på att kastrera. Frågan är bara när? Har läst att det är bra att kastrera tidigt för att på så sätt minska risken för juvertumör. 6mån var en rekommendation men jag har även fått rekomendationer att göra det efter första löpet pga aggresion??? Vill gärna kunna ställa ut också, har hört att pälsen kan bli riktigt dålig, någon som har erfarenhet av kastrerad tollare? Tips och råd från er som kastreart eran tik

Sv: Kasterera tik vilken ålder?

Haha, jag satt precis och formulerade samma fråga, slapp jag ju skapa en tråd själv... min är också 6 månader och ska kastreras när det nu är lämpligt...

Sv: Kasterera tik vilken ålder?

jag har ocksa last olika aldrar. 6 manader har varit ratt vanligt svar. Endel sager dock att man ska vanta tills efter forsta lopet, andra sager att man ska kastrera innan. En del sager t.o.m att man ska vanta tills efter 1 ars alder, da kastrering kan paverka konshormonerna och forhindrar ratt tillvaxt. :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 869
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Nu blir jag snart tokig. Min hund har fått Royal Canin i princip hela sitt liv. Jag har bytt mellan sorterna, men alltid RC. Han får...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: dpmatte
·
M
Hundhälsa Vet snart varken ut eller in. Har en 3-årig blandrastik som vi haft drygt ett år, i höstas, när hon löpte blev hon värsta bitchen, tålde...
2
Svar
26
· Visningar
3 082
Senast: monki65
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka