• Träning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 142
B

**BORTTAGEN**

Hej
Min lilla ponny en cponny. Har börjat med den roliga(för henne roliga) sysslan att kasta åt sidan och bocka som en galning när man minst anar det. Smärtsamt för mig vid landning. som tur är ställer hon sig och äter på plats så fort hon fått av ryttaren . Är en ganska fet ponny som är mycket svår att sitta kvar på.
Vad ska jag göra...någon idee. Ganska ny som ponnyägare.
:bump:

Är du en liten tjej eller är du stor?
E man större är det lättare att "sätta henne på plats"

Låter inte kul, för dig :(, hästen tycker det är jätte skönt att slippa ha dig på ryggen. :D
Först ska du kolla om hästen har ont i ryggen ,sadlen kanske klämmer? :confused:
Annars om allt är ok på den fronten prova detta..
När du börjar känna att något börja hända, försök att få henne att tänka på annat, böj henne, jobba henne, ställ lite krav på henne så att hon glömma bockandet.
Man kan inte straffa en sådan häst, men man kan lirka och tillslut funderar hästen inte på att bocka av dig.
Lite markarbete skulle inte sitta fel, så hästen vet att du är ledaren, och att hästen litar på dig till 100%.

Lycka till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 404
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 585
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 323
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så... 2
Svar
26
· Visningar
4 707
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna