A

ankans

Någon som vet om kastanjer kan vara farligt för hästen att äta? Mina shettisar, får 5-6 kg hö om dagen fördelat på 3ggr, ( men inget kraft foder ) Men de verkar tycka det är gott med kastanjer och tuggar gärna i sig de som faller ner från trädet utanför deras hage. Jag plockar bort/krattar så mycket jag kan men jag är ju inte där hela tiden och kan ta varenda en. Jag menar, jag tror inte det beror på brist av foder i hagen eftersom det dels är lite gräs kvar plus att de får morgon och eftermiddags höet i hagen. Någon som vet?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar