@FadeAway utifrån de ridskolor jag är bekant med så är de mycket måna om att sadlarna ska passa hästarna och har oftast samarbete med sadelutprovarfirmor som kommer regelbundet för genomgång av alla hästarna och sadlarna. En ridskolehäst är värd väldigt mycket för verksamheten så man har inte råd att tulla på dess brukbarhet gällande att gå med dålig utrustning.
Att sadlar inte passar din väldigt unga dotter gällande dennes sits har jag svårt att se som att det är en aspekt i sammanhanget ang passande sadlar på ridskolehästarna.
Jag har lika svårt att se att det skulle vara ekvivalent med illapassande sadlar för att några ponnyer grinar och surar när någon lägger på sadeln/spänner gjorden.
Jag minns att du haft någon tidigare tråd ang ditt missnöje som förälder över ridskolan ditt barn går på ?
Jag hade i ditt fall letat efter en ridskola du känner förtroende för . Det finns många väldigt bra ridskolor, dock måste man ju inse att det sällan finns något som är exakt som man själv hade gjort hade man själv haft den typ