kärrtorps gymnasium

H

haringenfantasi

Någon som går där?
Såg att man kunde välja ridning en gång i veckan. Men det står; "För att bli antagen behöver du intyg från din klubb om fotbolls- eller ridsportsmeriter".
Jag är ju inte medlem i någon ridklubb, vad har de tänkt sig då?

Sv: kärrtorps gymnasium

Vet inte hur det funkar på detta gymnasium, men det låter lite som specialidrotten.
Du behöver förmodligen ha meriter för att kunna få välja ridning en gång i veckan,
på Kvinnerstaskolan krävs det att man tävlar på distriktsnivå. Det kan mycket möjligt vara så på skolan du är intresserad av med, men för säkerhetsskull så kolla upp med skolan med allt vad det innebär. Vilka meriter som krävs osv. Du behöver ju förmodligen ha papper på t.ex. att ha tävlat på distriktsnivå då.

Annars så ställer de nog åtminstone krav på att du rider lektioner regelbundet för instruktör. Och för att du ska kunna träna för en instruktör så är nog de allra allra flesta anslutna till någon ridklubb för att kunna utnyttja anläggningen osv. eller så rider man på en ridskola vilket också kräver medlemsskap.

Jag tycker att du i första hand ska kolla upp med skolan om vad som Verkligen gäller.
Sedan kan du ta tag i det som krävs för att kunna få välja ridningen. Se framför allt till att du ansluter dig till en ridklubb (som i sin tur är ansluten till Ridsportförbundet www.ridsport.se .)

Sedan så måste du ju även uppfylla vissa krav och ha intyg, förmodligen är det antingen intyg från en ridinstruktör eller så är det väll hur du presterat om du tävlat,
vilket de ev. kan komma att kräva.

Sv: kärrtorps gymnasium

Men ser man på... en tråd om "min" skola...
Går där, och har ridning som inviduellt val, det där med meriter är inte så noga räknat...
Jag har aldrig tävlat på en högre nivå än klubbtävling, och ridit på ridskola sen jag började rida... finns dom som har egna hästar och tävlar på lite högre nivåer, men samtidigt finns det dom som är på en lägre nivå än mig...
Men det är att rekommendera, skolan är mycket bra också! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 553
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka