Karpaltunnel operation - fortf inte bra..

I

ingenalls

Min häst hade en karpaltunnel operation för 4 månader sedan och han har nu skrittat några veckor och travat varannan dag i 5 min i två veckor. Jag har helatiden förträngt känslan av att han faktiskt inte känns bra.. han känns precis som han gjorde innan operationen, jag känner att han har ont när han travar..

Finns det något hopp? Någon som har erfarenhet av sådana operationer?

Sv: Karpaltunnel operation - fortf inte bra..

Hur har operationen följts upp? Har ni ultraljudat? Behandlat? Vem har opererat, och vad säger dom?

Har en häst som är op i ringbandet bak, samma typ av operation. Hon är inte halt, men vissa dagar är hon mycket svullen, andra helt torr. Sväller mycket på nätterna, dålig cirkulation, men det gäller alla benen.

Min opererades i maj förra året. Konv. 2 månader. Därefter massa kiropraktorbesök då hon var sned i hela kroppen pga felbelastningen. Sattes igång, men var fortfarande mkt halt, dock ej på det op benet. Var dubbelsidigt halt både fram och bak. Friskförklarad i november, är fortfarande inte i full gång.

Du måste låta det ta tid, igångsättningen måste få ta tid.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 256
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 392
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar