kärleks drama på jobbet.

Låt det vara och pyssla med ditt. Jag tror att du inte alls behöver älta detta för att vara en god lyssnare om någon vill prata med dig. Kanske snarare tvärtom. Att du om de vill prata kanske de ska få behandla ämnet och du kommer med tankar utifrån vad de själva tycker om tänker.

Var lite tålmodiga mot @annie_cool nu. Hon har många gånger visat att hon är en snäll tjej som inte haft det så lätt, att hon t ex behöver mycket stöd av sin mamma och av personalen där hon bor. Hon har också visat att hon bryr sig om andra och menar säkert inget illa med sina tankar runt det här kärleksdramat, hon har bara lätt att engagera sig i andra och det ger henne ibland en del huvudbry.

Var lite tålmodiga mot @annie_cool nu. Hon har många gånger visat att hon är en snäll tjej som inte haft det så lätt, att hon t ex behöver mycket stöd av sin mamma och av personalen där hon bor. Hon har också visat att hon bryr sig om andra och menar säkert inget illa med sina tankar runt det här kärleksdramat, hon har bara lätt att engagera sig i andra och det ger henne ibland en del huvudbry.
Precis vad jag tänkte..:)

En tanke är att det kan vara svårt att inte bli involverad i ett drama där en person pratar om att ta livet av sig. Låter som att alla bor på samma boende också.

Det jag hörde det var så men antar att hon var så arg att hon inte visste vad hon skulle säga men det verkar ja löst sig nu.

Såg dem i dag och de verkar vara lyckliga nu var hon bara nått tillfälligt,.

Jag tolkade det som att chocken kom av att tjejen uttryckt sig om självmord?
Är man då en känslig och empatisk person som kanske inte riktigt kan sortera, och sära på tankar/känslor (vilket varken är lätt eller konstigt, de går hand i hand - på gott och ont ibland) så är det självklart att man påverkas av vad som händer omkring en.
Känsliga personer har även en tendens att re/agera med hjärtat. D.v.s låta känslan "jag vill hjälpa den som mår dåligt!" vinna över förnuftet i "två vuxna människor som alldeles säkert kan lösa sina eventuella problem på egen hand". och det är på många sätt fina egenskaper, om än svårhanterliga ibland just för att de blir så intensiva och gärna tar överhand innan man hinner hejda sig. Man vill mer än man kanske borde helt "enkelt".

Jag menar inte att det behöver vara just så för dig @annie_cool , men det är ändå känslan jag får av dina inlägg/trådar, och att du är en väldigt ödmjuk person :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 687
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 240
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar