Karft Rider

Limelight

Trådstartare
Igår när jag var på granngården för att köpa Kraft grund så såg jag en annan fodersäck som jag aldrig sett förrut, nämligen " Kraft Rider".
Det stod på säcken att man kunde byta ut grund mot rider eller komplettera sport med rider. Rider var billigare än grunden så man blev en aning sugen på att testa den istället, men tänkte höra med er bukare om ni testat den.
Är det ett bra foder för en häst som bara rids i skogen?.
Är det lika "bra" som grund?.

Tacksam för svar :)

Sv: Karft Rider

riderna är billigare för att näringsvärdet är lägre.. 9MJ mot grunds 11MJ, och 75g smbrp mot grunds 80g smbrp, dock är ju kvoten minimalt högre.. så det är lika bra, men du måste ju ge mer foder för att komma upp i samma näringsvärde.. funkar din häst bra på grund så fortsätt med det..

men med kraffts alla foder (/och alla andra hela och processerade foder utöver grovfoder) så beror lämpligheten på hur ditt grovfoder ser ut näringsmässigt sätt.. det som är perfekt tillsammans ditt hö kan vara ren katastrof tillsammans med grannens hö.. :)

Sv: Karft Rider

Ah där ser man, det var det som var skillnaden. Jag kollade inte innehållet utan såg bara säcken i förbifarten.

Jag har kört med grund i snart 3år så tror jag fortsätter med det eller om jag kommer byta till Mustang Orginal.
Tackar ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 833
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 676
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar