Karenstid?

Volvia

Trådstartare
Någon som vet om Carr & Day & Martins insektsspray har ngn karenstid??
står inget på flaskan och jag har kollat på ST, men hittar inget, har även sökt på internet men hittar inget...:confused:

Sv: Karenstid?

Jag orkade bara skumma igenom efter Citriodiol (verksamma ämnet, kommer från eucalyptus) men hittade heller inget.

Om det inte finns med i listan är det tyvärr bara att gilla läget (för säkerhets skull):
"För de preparat och/eller substanser, de behandlingar och/eller de andra särskilda åtgärder som INTE är uppförda på dessa listor finns inte fastställda karenstider, och sådana preparat och/eller substanser, behandlingar och/eller andra särskilda åtgärder används därför på den ansvariges egen risk. Notera dock att karenstiden för preparat eller substanser, om ej annat anges, aldrig understiger 96 timmar."

Sv: Karenstid?

Jag orkade bara skumma igenom efter Citriodiol (verksamma ämnet, kommer från eucalyptus) men hittade heller inget.

Om det inte finns med i listan är det tyvärr bara att gilla läget (för säkerhets skull):
"För de preparat och/eller substanser, de behandlingar och/eller de andra särskilda åtgärder som INTE är uppförda på dessa listor finns inte fastställda karenstider, och sådana preparat och/eller substanser, behandlingar och/eller andra särskilda åtgärder används därför på den ansvariges egen risk. Notera dock att karenstiden för preparat eller substanser, om ej annat anges, aldrig understiger 96 timmar."

Ja jag får nog strunta i å använda de för säkerhetsskull å använda nå annat som inte har karens:)

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Cactus
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden