Karenstid??

simba_112

Trådstartare
Än en gång vänder jag mig till er bukefalister!

Tanken är att jag ska ställa ut min husky på söndag.
Men nu har den lille röde djävulen lyckats hitta råttgift som hon mumsat på:eek:
Vart akut in till vet idag där hon fick medel för att kräkas upp skiten och sedan motgift.
Självklart glömde jag ju fråga veterinären där hur det är med karens!
Själva tabletterna som hon nu ska äta i 3v(!) är det, som jag förstår det, ingen karens på då det är Vitamin K, men i och med att hon hos veterinären fick detta medlet injicerat i muskeln, blir det annat då?
När jag ser efter på skk:s hemsida så står det (som jag upfattar det) att ALLA medel som injiceras är karens i 7dagar med undantag av vaccinationer och droncit.

Betyder detta alltså att det är karens på 7dagar för henne nu?
Givetvis får jag inte tag på min vet nu då de ej har kvälls/helgjour, ringde till strömsholm och frågade men de visste inte och hänvisade mig till skk:s dopingregister och där hittade jag alltså bara det jag tidigare skrivit:confused:

Väldigt tacksam för svar då jag inte har någon lust att åka till utställningen och det visar sig att jag inte får ställa:crazy:

(Och innan någon ens kommenterar det så mår hunden BRA och är pigg och alert)

Sv: Karenstid??

Om det är apomorfin som använts (och det antar jag att det är) så är det - vad jag kan hitta i ATC-listan hos SKK - 7 dagars karens på det. Men jag vågar inte svära på det... kan nog vara bra om du kan fråga någon som verkligen vet. Finns väl nån veterinär här på forumet?

Tur att det inte blev värre för hunden. :)

Sv: Karenstid??

Tack för svar!
Även fast det inte är helt säkert aatt det verkligen är karenstid så har jag bestämt att vi stannar hemma.
Så hon får återhämta sig (som om hon BEHÖVER det;):D) och dumt att riskera att åka och inte få ställa.
Tråkigt men men.

Är riktigt glad att hon är pigg och välmående efter omständigheterna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka