Karensdag fråga!

AgentCarter

Trådstartare
Jag fick nyss sjukanmäla mig igen, tredje gången på 1,5 vecka:wtf:
Jag är nämligen timmis, skulle jobbat lör-sön förra veckan, blev sjuk men pga vikariebrist jobbade jag söndag, sjukskriven lördag.
Skulle jobbar tisdag förra veckan, men var ännu sämre så sjukskrev mig.
Lagom tills jag ska jobba imorgon har jag antagligen fått magbakterie, så blev en till sjukskrivning... (tänker inte utsätta brukare för något som kan vara smitta, sambon mådde inte heller bra igår och då spydde jag första gången och så blev det en till ikväll)

Hur är det med karensdagen på detta? Räknas alla tre dagarna som det?
Eller tisdag är "normal" sjukdag då det var samma sjukdom som på lördag?
 
Sv: Karensdag fråga!

Härligt:p
Men det finns chans då att imorgon blir en normal sjukdag då? Skulle vabbat istället;)
 
Sv: Karensdag fråga!

Har du jobbat en dag emellan så skulle jag misstänka att du åker på ännu en karensdag :/

Nej det finns en återinsjuknanderegel i sjuklönelagen. Om man börjar arbeta och återinsjuknar inom 5 kalenderdagar så räknas det som samma sjukperiod.

I TS fall:
Sjuk lördag, jobbar söndag, sjuk tisdag=kortare än 5 dagar-> ingen karensdag

Sjuk nästa tisdag=längre än 5 dagar-> ny karensdag.

Alltså blir det två karensdagar.
 
Sv: Karensdag fråga!

Har jag förstått det rätt om du har jobbat som följande:
Lördag Sjuk
Söndag Jobb
Måndag Ledig
Tisdag Sjuk
Onsdag-Måndag Ledig
Tisdag Sjuk?
Är själv skiftare och detta skulle hos oss räknas som sammanhängande sjukdom, alltså ingen ny karensdag men ett sjukintyg/sjukskrivning från vårdinrättning/Läkare.
 
Sv: Karensdag fråga!

Jag var inte ledig, utan jag hade bara inte några inlagda pass. Hur det räknas vet jag inte.
Försöker få tag på någon från mitt jobb, tyvärr är alltid det lättare sagt än gjort:grin:
 
Sv: Karensdag fråga!

Har jag förstått det rätt om du har jobbat som följande:
Lördag Sjuk
Söndag Jobb
Måndag Ledig
Tisdag Sjuk
Onsdag-Måndag Ledig
Tisdag Sjuk?
Är själv skiftare och detta skulle hos oss räknas som sammanhängande sjukdom, alltså ingen ny karensdag men ett sjukintyg/sjukskrivning från vårdinrättning/Läkare.

Jag tolkade inte det som om TS var ledig Onsdag-Måndag. Är det så borde det vara en sammanhängande period.
 
Sv: Karensdag fråga!

Jag jobbade iallafall inte de dagarna.
Men jag fick tag på jobbet, vanlig sjukdag på tisdag, ny sjukskrivning idag och behöver intyg nästa tisdag om jag fortfarande är fel
 
Sv: Karensdag fråga!

Huva låter inge roligt.. :(
Har väll en snäll arbetsgivare som räknar som dom gör för våra behovsanställda. :)
 
Sv: Karensdag fråga!

Har jag förstått dig rätt så stämmer det så som din ag säger. Du får karensdag på lördagen, tisdagen sjuklön och så blir det karensdag på tisdagen igen för att det har gått mer ön 5 dagar sen första insjuknandet. Surt sa räven :(
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 003
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Övr. Barn Fy vilka hemska dygn min stackars flicka tvingats sig igenom.. Allt började förra veckan på torsdagen med att Amelia började hosta...
Svar
12
· Visningar
1 580
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp