Kär i kollega?

torsdag

Trådstartare
Jag har gått och blivit kär i en ny kollega. Han är snygg rolig och smart. Vi jobbar ganska tätt ihop. Dock har jag sambo sedan många år tillbaka. Jag vet heller inte vad kollegan tycker om mig, om det finns något eller om han bara ser mig som en god vän.

Vad ska jag göra?

Jag har gått och blivit kär i en ny kollega. Han är snygg rolig och smart. Vi jobbar ganska tätt ihop. Dock har jag sambo sedan många år tillbaka. Jag vet heller inte vad kollegan tycker om mig, om det finns något eller om han bara ser mig som en god vän.

Vad ska jag göra?

Bestämma dig.

Antingen gör du slut med din sambo och ser om det finns något mellan dig och kollegan. Eller så ser du till att distansera dig mot kollegan och försöker vårda den relation du redan har.

Jag tänker som @tanten . Oftast är en liten förälskelse inget att ta så allvarligt på. Men lite roligt är det ju.

Men sen är väl frågan hur relationen mellan dig och sambon är. Om du är färdig med sambon, behöver du ju ta itu med det på något sätt. Det har inte så mycket med kollegan att göra.

Vad ska jag göra?
Jag tror du behöver fundera på vilken nivå det är. Att man blir attraherad av någon eller gillar någon tycker jag inte är konstigt även om man har en annan relation.
Men då är ju frågan- hur är din nuvarande relation? Vill du bryta den?
Nu vet du ju inte ens om det skulle bli något med den här nya personen men om du ändå börjar fundera på att bryta kanske du behöver fundera över om relationen är bra- oavsett om det finns någon ny eller inte.

Jag tänker som @tanten . Oftast är en liten förälskelse inget att ta så allvarligt på. Men lite roligt är det ju.

Men sen är väl frågan hur relationen mellan dig och sambon är. Om du är färdig med sambon, behöver du ju ta itu med det på något sätt. Det har inte så mycket med kollegan att göra.

Instämmer. Jag brukar njuta av känslan utan att agera på den (är fullt nöjd med särbon). Dock tror ju inte jag på att man bara kan älska en person i taget och det gör det väl lättare att tycka en liten fling är trevligt (utan att som sagt agera på den).

Är man fast i tänket "one true love" och att det inte går att ha känslor för flera samtidigt blir det ju jobbigt.

Instämmer. Jag brukar njuta av känslan utan att agera på den (är fullt nöjd med särbon). Dock tror ju inte jag på att man bara kan älska en person i taget och det gör det väl lättare att tycka en liten fling är trevligt (utan att som sagt agera på den).

Är man fast i tänket "one true love" och att det inte går att ha känslor för flera samtidigt blir det ju jobbigt.
Jag förstår knappt ens hur det skulle kunna finnas några långa förhållanden, om varje liten fling för någon annan är partnern anses omöjligt eller på något vis fel.

Vad ska jag göra?

Om du tycker om din sambo så ska du välja att inte uppmuntra dina egna känslor gentemot arbetskamraten.
Man måste liksom inte följa sina impulser.

Jag läste för ett tag sen att skillnaden på crush och kärlek är att hen blir ful om hen klipper sig :p
Sist jag hade en svår crush på en kollega tog jag till slut en kväll och nätstalkade personen (i safe search) tills jag inte längre var attraherad. Attraktionen var nog mest spänningen över vad som skulle kunna vara fastän det kändes som kärlek.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
306
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 269
Senast: soom
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka