Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gått och blivit kär i en ny kollega. Han är snygg rolig och smart. Vi jobbar ganska tätt ihop. Dock har jag sambo sedan många år tillbaka. Jag vet heller inte vad kollegan tycker om mig, om det finns något eller om han bara ser mig som en god vän.
Vad ska jag göra?
Jag tror du behöver fundera på vilken nivå det är. Att man blir attraherad av någon eller gillar någon tycker jag inte är konstigt även om man har en annan relation.Jag har gått och blivit kär i en ny kollega. Han är snygg rolig och smart. Vi jobbar ganska tätt ihop. Dock har jag sambo sedan många år tillbaka. Jag vet heller inte vad kollegan tycker om mig, om det finns något eller om han bara ser mig som en god vän.
Vad ska jag göra?
Jag tänker som @tanten . Oftast är en liten förälskelse inget att ta så allvarligt på. Men lite roligt är det ju.
Men sen är väl frågan hur relationen mellan dig och sambon är. Om du är färdig med sambon, behöver du ju ta itu med det på något sätt. Det har inte så mycket med kollegan att göra.
Jag förstår knappt ens hur det skulle kunna finnas några långa förhållanden, om varje liten fling för någon annan är partnern anses omöjligt eller på något vis fel.Instämmer. Jag brukar njuta av känslan utan att agera på den (är fullt nöjd med särbon). Dock tror ju inte jag på att man bara kan älska en person i taget och det gör det väl lättare att tycka en liten fling är trevligt (utan att som sagt agera på den).
Är man fast i tänket "one true love" och att det inte går att ha känslor för flera samtidigt blir det ju jobbigt.
Jag förstår knappt ens hur det skulle kunna finnas några långa förhållanden, om varje liten fling för någon annan är partnern anses omöjligt eller på något vis fel.
Jag har gått och blivit kär i en ny kollega. Han är snygg rolig och smart. Vi jobbar ganska tätt ihop. Dock har jag sambo sedan många år tillbaka. Jag vet heller inte vad kollegan tycker om mig, om det finns något eller om han bara ser mig som en god vän.
Vad ska jag göra?
Då gör man det jobbigt för sig, om du frågar mig.Håller helt med. Men de finns ju de som anser att ens titta på någon annan och tycka hen är snygg och sexig är otrohet...
Då gör man det jobbigt för sig, om du frågar mig.![]()
Jag förstår inte frågan.Vad ska jag göra?
Jag läste för ett tag sen att skillnaden på crush och kärlek är att hen blir ful om hen klipper sig![]()