B

Beauty_Boss

Alla pratar om att det är så bra att kantra (stavas det så eller stavas det med c?), men vad är det för något egentligen? :crazy:
Har hört att det ska vara bra för unghästar, kan ju vara bra att veta vad det är för något om jag ska testa.. :smirk:

Sv: Kantra?

När man kantrade så jobbar man hästen i galopp, bla kantrar man galoppörer till startboxarna.

Tillägg:

Lugn galopp men med ganska fria språng... Arbetsgalopp för galoppörer typ. De rullar på i en (för galoppörer iaf) ganska energisparande men rund och fin galopp.

Tack för båda svaren, i morgon ska jag ut och kantra om isen försvinner :D

En samlad galopp, som används i vardags träningen av galoppörer och till starboxarna.

Jag själv cantrar mina hästar 1 gång i veckan och då är det på med galoppp sadel...mycket bra kondition träning och "busa" lite.

e engelskt ord canter-galopp. ligger å galopptränar hästen...låter den rulla på i galopp:lugnt tempo, takt å välbalanserat.

Tack för alla svar, kantrade faktiskt idag och det kändes riktigt bra!
Lugn och kontrollerad galopp, rund och lite lägre form, mjukt (tills jag åkte av dvs hahaha) :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 219
Senast: Acto
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama