Ja! exaktBrysselkål?
Jag har extremt svårt för alla beska smaker. Behövs inte mycket alls för att jag ska ha svårt att äta/dricka det. Kaffe, öl, de flesta sallader osv funkar inte! Tycker ju till och med morot kan bara beskt. Det är bara gott om det är riven morot, annars finns det en besk eftersmak.
Äter inte heller starka ostar. Åseda gräddost är vad som går ner, möjligen Gouda .
Sen får det inte vara för skarpa smaker. Har också svårt för konsistensen av lök (även tillagad). Då blir jag så äcklad så jag knappt kan äta.
Ruccola och Koriander går också bort (om jag väljer, jag äter om det ställs fram). Det är helt obegripligt hur Ruccola har blivit så populärt, men jag antar att andra gillar den beska smaken på Ruccola.
Vanlig kall sallad är för mig också obegripligt, kalla blad, kalla tomater och kall gurka blandat och så en läskig dressing på det. Jag har inte tänkt på att gurka och tomater tillsammans skulle smaka speciellt (kan testa) men det är inte en kombination jag tycker fungerar i allmänhet, det är liksom inte läckert det är mest något som man måste peta i sig. (Rumsvarma små tomater som aldrig varit i kylskåp tex är en helt annan sak, min man och mammas pojkvän gör fantastiska sallader men det är då inte isbergssallad, iskall tomat och tärnad gurka).
En gång förolämpade vi en släkting genom att servera tunt skivad tomat (som aldrig varit i kylskåp) med pyttelite tunnskivad lök och olivolja. Hennes tonåringar slukade salladen som galna och hon blev på riktigt stött .
Jag tror aldrig jag ätit kött som tinats i en Micro.
Senast ändrad: