Kanske en korkad fråga om höanalys...

S

sanwan

Där min häst står tar de eget hö och låter det torka på skullen (har skulltork och allt sånt som det "ska" vara så höet blir bra). Det jag undrar är om man kan skicka in hö på analys redan innan det är helt torrt eller om man ska vänta till det är färdigt?
Vore praktiskt att kunna skicka in det tidigt, så har man lite tid på sig att räkna :D
 
Jag brukar ta lite från varje lass när vi kör in för att få ett genomsnitt. Skickar in för analys när vi har fått in allt hö, men då är det ju torrt.

Piggy
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 986
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 586
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 748
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 502
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp