Sv: Kanske betäcka i år, vilken hingst till Magini sto?
En hingst blir väl inte sänkt för att den får för lite ston?
Den blir sänkt för att avkommorna (hur få eller många de än är) inte har blivit tillräckligt bra.
Nu har han V och kan komma att få sänkt till C, det vet man väl inte än. Men om han sänks till C så kan väl inte avkomman på gröna papper? Har för mig att det är ngt sådant.
Det finns nog många andra hingstar som fyller dina krav bättre.
Han ger gråa papper både på V och C.
Det stämmer inte att han är sänkt pga litet stoantal utan det beror alltid på att hingsten inte anses ha nedärvt sig tillräckligt bra. Sen kan hingsten vara en av världens bästa i sin gren men nedärver den det inte utan är en "end-product" har den inte i aveln att göra s.a.s
Bra psyke (många men finns undantag så klart) och estetiskt snygga hästar tycker jag om Marwin avkommorna. En bekant har en Marwin, den är tråk-brun men har en jäkla utstrålning, gjorde ett 3års test med 6or och 7or bortsett från en 8a. Däremot hoppar den suveränt under ryttare.
MEN vill du avla en mer dressyrinriktad avkomma så tror jag inte Marwin är det ultimata valet. Magini är ju en hoppstammad hingst med internationella resultat men som lämnat avkommor i int dresyr (Briar) så för att inte blanda hopp och dressyr stammade hingstar för mycket skulle jag valt en hoppstammad hingst som rör sig mycket väl och har placeringar i både dressyr och hoppning kanske.
Nobel kanske?
Avkommorna börjar verkligen visa framfötterna och han verkar nedärva gott temprament som kan behövas ihop med Magini, nu vet jag inte hur ditt sto är men skarp-generna finns ju i henne genom Magini.
Några av mina synpunkter på några redan givna förslag;
Vad gäller Balettmeister, Londonderry (och Floresco?) så finns dessa enbart på fryst sperma vilket blir lite dyrare än AI/TAI.
Sandakan tillhör Sandro-linjen vilken gärna kan lämna skarpt, annars har de god hoppförmåga.
Damino är 3år gammal och därmed helt ny, om ditt sto inte fått föl innan är det "säkrare" att använda en beprövad hingst.
Beprövade hingstar till oprövade ston och tvärtom.
Richfield är en himla vacker och trevlig individ (det lilla jag sett/träffat honom) han verkar nedärva gott psyke men jag tror att han inte ger så stora avkommor, tänke om du vill ha upp storleken.