Känns som att jag utnyttjar dom

LadyDedlock

Trådstartare
Jag har haft turen att hitta en person som kör mig på träningar 1-2 ggr i veckan och hon är verkligen toppen..Då jag nyss har börjat träna själv så har jag inte egen transport utan lånar en av en i stallet som inte använder sin själv så mkt..Jag har inte betalat någon utav dem eftersom dom säger att jag inte behöver men ändå så känns det som att jag utnyttjar dom. Jag har ingen fast ekonomi för tillfället. Någon som har tips på hur jag kan göra för att få mindre skulldkänslor över det hela?

Sv: Känns som att jag utnyttjar dom

Hjälpa dem tillbaka med en annan tjänst kanske? Kanske har de också hästa och skulle uppskatta att kunna be dig om hjälp för att mocka och fodra om de reser bort någon dag etc?

jo jag har sagt till dom att jag tar hand om hästen om dom åker bort eftersom dom har tagit hand om min när jag var bortrest. Jag försöker hinna mocka åt dom så ofta jag kan men får då höra att det behöver jag ju inte göra.

Du kanske knde erbjuda dig vid något tillfälle som hästskötare om dom åker på tävling eller träning som tack för hjälpen.
Erbjuda dig att ta hand om deras häst om dom åker på semester.
Eller kanske köpa en chokladask för att visa din tacksamhet. :)
Det lilla brukar vara uppskattat. :)
Mvh Xoya.

Ja precis, köp kanske en chokladask eller en flaska vin? Och du ska inte ha dåligt samvete tkr jag ! Du gör ju vad du kan för att ågälda(eller vad det heter) och jag tror de förstår det och uppskattar " det lilla" som nämns hör ovan! Lycka till me träningarna btw! ;)

*kl*
Som andra sagt, en flaska vin eller choklad brukar uppskattas!
Sen skulle jag (om jag var i din sits) tvätta transporten ibland, se till att den alltis är fräsch..! Du kanske kan erbjuda dig att stå för besiktningen av den nästa gång? :)

Som många redan sagt, ge något tillbaka. Det behöver inte vara något i pengavärde utan kan även vara avlastning rent praktiskt. Kanske du har något de behöver materiellt?

Du kan ju alltid fråga dem och säga att du väldigt gärna vill ge något tillbaka.

försök hjälpa till om det går, kan ju alltid ge en choklad ask eller nånting, uppskattas ju av de flesta :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Whirlie
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar