Känner mig så DUM!

M

Marigold

Hej!

Jag tog över en katt i dag, de gamla ägarna kom hit på förmiddagen och lämnade henne.
Hon har mest suttit under soffan och sängen hela tiden, och varit allmänt blyg ! :) Hon har varit utekatt som har blev innekatt och skulle väl vara någon mellanting hos mig.

För någon timme sen så skulle jag gå ut på balkongen och röka lite.
Precis när jag har öppnat dörren lite på glänt för att gå ut så kommer hon farandes utsom en pil från under sängen ut på balkongen och hoppar över till grannen (hade ingen chans att fånga henne). Så då gick jag över till grannen och plingade på, men under tiden jag var borta så verkar hon ha hoppat ut från deras balkong och ner på marken. Så det var ju bara att ge sig ut att leta. Jag har som en skog utanför mig och sen lite smågator och allt möjligt. Men jag hittade henne inte.
Jag känner mig såååååååååååååååå dum, hon försvinner första dagen jag har henne.

Vad ska man göra ? Tror ni att hon hittar tillbaka ? Området här utan för är så stort så efter 45 mins letning så gav jag upp.
Det går att hoppa ner från balkongen men inte upp tyvärr. Så ser jag henne så får jag hoppa ner ca 1,5 meter, men då kanske hon springer iväg!?

Usch... det blev inte bättre av att min dotters pappa ringde och dum förklarade mig och sa att mitt liv var en parodi. Han och våran dotter skulle komma och titta på henne nu i kväll, men så sa jag ju som det var.

blääää.... vad misslyckad jag känner mig....

Någon som har något råd, eller som kanske vet hur katter fungerar när det gäller sånt här?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Känner mig så DUM!

nja, vi har ju haft katter på vift tidigare. En katt ville inte tillbaka så henne fick vi hämta hem. Men den andra utekatten (trots att hon varit hos oss bara ett par dagar) rymde, var borta några veckor och hittade "hem" till oss.

Men ja... din katt är nog nånstans på upptäcksfärd.

Bor de gamla ägarna nära? Kanske tar hon sig dit.
Var jag du så skulle jag ställa ut mat OM hon skulle få för sig att gå tillbaka. Om hon då hittar mat hos dig är sannolikheten att hon stannar kvar i det området större och du har större chans att få tillbaka henne. Det spelar ingen roll om någon annan katt också äter av maten.

Jag vet hur snabba katter kan vara och hur beslutsamma de är i vissa situationer. Jag har råkat släppa ut våra missar trots att jag varit beredd på deras försök. Så det ska du inte känns skuld över, sånt händer. Ofta letar de sig ju tillbaka dit där de känner igen sig eller fick mat sist.

Hej!
Vad tokigt! Stackars dig och kissen.
Jag har en idé om hur du kan göra men jag vet inte om det funkar. Gå ut sent på kvällen, då är det inte lika mycket ljud ute, ropa på katten och lyssna om du hör den svara gå runt över allt där du kan tänka dig var den lilla krabaten kan gömma sig. Förmodligen är den lite rädd i sin nya miljö och törs kanske svara när det är tystare och lugnare ute, katten har nog inte gått så långt. Ta med lite kattmat så den känner lukten.
Lycka till!! Du skriver väl och berättar om hur det har gått?

Stackars dig, det låter inte kul alls..

Har du hittat din misse än? *hoppas*

Oj, vilken bedrovlig historia. Hoppas att du hittar kissen.

Ta med dig kattmat ut, skaka på påsen ordentligt. Eller om du kör med burkmat, ta en sked o knacka mot kanten på burken. Det kanske funkar. Hoppas hon kommer tillbaka snart.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 230
Senast: Gumman123
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 163
Senast: Shenzi
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare