Känna sig riktigt snygg när man rider!

Aliche

Trådstartare
Är det bara jag som älskar att känna mig riktigt snygg när jag rider? Jag känner att det är en sån stor del av livet och därför vill jag vara lika fin för hästarna som när jag gör annat, är det bara jag? Jag tycker man kan funka precis lika bra i en snygg skjorta eller blus och kofta som i den där gamla slitna fleecen man ofta har bara materialet är vettigt (alltså inga sidenblusar jag menar =) )

Därför tänkte jag att man här kunde tipsa, lägga upp inspirerande bilder men också diskutera vad man önskade att det fanns mer av på ryttarmarknaden för oss som vill vara lika snygga som praktiska! Jag menar alltså inte dom klassiska enfärgade pikéerna med någon rand på eller långärmade med nån stor logga utan unika och anorlunda plagg.

Jag önskar att det fanns mera skjortor, för mig ett av de bästa ridplaggen och dessutom toksnyggt. I fina rutiga färger, med roliga detaljer men i vettiga tyger som tål lite slit och tvätt! Fina cardigans önskar jag att det fanns mer av också, gärna i engelsk stil åde lantligt och preppy!

Vad skulle ni vilja se mer av eller för första gången?
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Jo absolut men prisnivån är inte riktigt min och sen vill jag ha mer moderniserade ridkläder, mer färg, roliga detaljer oväntade kombinationer m.m. De märkena är lite för klassiska för min smak, jag vill ha kläder jag blir glad av och känner mig snygg i och som håller för ridning :)
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

De håller absolut för ridning, väldigt hög kvalit. Joules har ju massor med olika kläder i alla möjliga färger :)
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Annars brukar ju MQ ha en del snygga skjortor o tröjar. Tycker inte man sliter tröjor o skjortor mer i stallet än privat. Det är ju inte direkt så att man rullar runt på ridanan :p
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Hmm jag kan inte se deras kläder, står bara att det är fel på sidan...
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Haha nej precis men det är det jag menar, många som rider anser att det är bara fleece och piké som håller men jag har använt mycket skjortor i vanlig bomull och det är inga problem men det är synd att inte fler ridmärken satsar på den typen av kläder. Då kunde man få det samlat på ett ställe och inte behöva springa i massa vanliga butiker om du förstår hur jag menar :)
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

om du vill ha skjortor som tål lite mer i roligare färger kan du ju kolla arbetskläder typ blåkläder etc. de har ofta dammodeller annars är det ju bara att sy in i midjan :)
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Du kanske skulle titta på olika westernbutiker, märken som exempelvis Roper och Wrangler har bra skjortor i mängder av färger och stilar. Jag vet inte riktigt hur utbudet i Sverige ser ut, men i USA kan man verkligen hitta allt :-)
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Själv känner jag mig som en Michelingubbe när jag är i stallet :D
Varma och bekväma kläder ska det vara, Helst flera lager med tröjor och kalsonger under ridbyxorna och gärna ett par termobyxor ovanpå det :laugh:
"snygga" kläder passar nog inte i vårt stall med leriga hagar, leriga och skitiga hästar m.m
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

ralph lauren finns ju med, visserligen vardagsskjortor och cardigans men det finns ju olika färger iallfall.
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Jag har bara skjorta sommartid då jag rider. Övriga årstider funkar det liksom inte då man jobbar med hästar och ska hålla värmen heldagar och ev bli fuktig eller rent av svettig. Då måste man ha funktionsmaterial. Det tror jag ridklädestillverkarna tänkt på. Ridkläder är ju sportutrustning.
Jag som jobbar heldagar och ska rida mycket blandat med att hålla lektioner måste klä mig med annat än bomull andra årstider. Jag fryser lätt. Så för att inte ha fleece jämt får man väl ha ull etc.

Har man ingen emot kragen finns en massa snygga tävlingsskjortor.
Annars kan man handla en hel del fina skjortor från vanliga klädmärken. MQ har en hel del prisvärt från tex Stockh Lm tex.
Gillar man polo-looken finns Ralph Lauren, La Martina etc.
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Håller med om att det MÅSTE vara funktionskläder. Bomull går bort direkt. :)

Sedan får det gärna vara fina funktionskläder i färger som passar resten av ekipagets grejjor.
 
Sv: Känna sig riktigt snygg när man rider!

Det är väl delvis beroende av hur man rider och hur mycket, när jag jobbade med hästar och red 8-10 om dagen var det mest funktionsmaterial men som idag när jag mest rider ute i naturen och kör lite banridning ibland så tycker jag att det funkar alldeles utmärkt med bomullsskjortor måste jag säga!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp