jag har mina kaniner för de är underbara djur och jag försöker få dem att trivas bra, vilket jag tycker att jag har lyckats med.. innan jag köpte mina kaniner tänkte jhag inte på små kaninungar somman får sitta o klappa hur länge man ville, nej jag tänkte på ansvaret, viljet kul och stort ansvar man skulle få, att få städa burar och bygga upp rasthagar. så är det ännu idag för mej trots att jag är 16 och festar o har häst o allt möjligt så bryr jag mej ännu om mina små älsklingar!
flera kaniner har ju det tyvär inte så jättebra, kanske de får mat varje dag men inget mer.. då kan ju kaninens ägare tycka att de blir lite tråkiga då man bara kastar lite mat åt dem och städar ngn gång ibland och vill ha småsöta kaninungar,då skulle ju såklart allting bli roligt igen.. så växer de upp o blir lika "tråkiga" som sin mamma kanin..
visst det finns många av de som är seriösa och verkligen tar hand om sina kaniner.. men det är ju alltid bra att man säger till om nån säger att de skall skaffa kaninungar
gud var råddiigt det där blev.. och har egentligen inte med din fråga at göra men det var roligt att skriva iaf
sen tycker jag att du har väldigt konstig inställning till dina djur!!
aj så om dom dör, går du o slänger den i en buske då och köper en ny?